آزمایشات قبل از ابدومینوپلاستی
نوشته شده توسط : media

 انجام آزمایشات قبل از ابدومینوپلاستی بسیار اهمیت دارد. پزشک برای اطمینان از سلامت کامل شما این آزمایش‌ها را چند هفته قبل از عمل جراحی تجویز خواهد کرد. حتی اگر هم در وضعیت سلامتی کامل باشید، باز هم باید برای ایمنی بیشتر یک سری آزمایش‌ها را که ضروری هستند انجام دهید، چراکه تا زمانی که کاندید مناسبی برای عمل جراحی شکم نباشید، پزشک اقدام به جراحی نخواهد کرد. برای کسب اطلاع در ارتباط با آزمایش‌های پزشکی قبل از ابدومینوپلاستی با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس بگیرید.

در آزمایش‌های جراحی شکم سطح هورمون‌ها یا مشکلات مربوط به کلیه و کبد بررسی می‌شود و تعداد آن‌ها در عمل‌های مختلف متفاوت است، چرا که هر یک از عمل‌ها برای یک قسمت خاصی از بدن انجام می‌شود. بنابراین شما باید چکاپ کامل را انجام دهید تا وضعیت بدن شما بررسی شود.

دلیل اهمیت آزمایشات قبل از ابدومینوپلاستی

آزمایشات قبل از ابدومینوپلاستی که پزشک برای بررسی سلامت بیمار تجویز می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. ابدومینوپلاستی یک جراحی زیبایی است که بر اساس آن چربی‌های بدن و پوست اضافه برداشته می‌شود. پزشک باید برای کاهش عوارض و خطرات این نوع جراحی یک سری آزمایشات پزشکی را تجویز کند.

در جلسه مشاوره مراجع باید در مورد سابقه پزشکی و بیماری‌های خود با مشورت نماید و قبل از انجام عمل وضعیت سلامت خود را برای افزایش ایمنی در طول جراحی شرح دهد. به‌طور مثال اگر سابقه لخته شدن خون داشته باشید، این مسئله در حین عمل جراحی و دوران نقاهت مشکل‌ساز خواهد شد.

از این رو انجام این آزمایش برای تجزیه و تحلیل فرایند جراحی و مراحل پس از آن بسیار الزامی است. نتایج آزمایش‌های پزشکی برای ارزیابی سلامت عمومی شما و بررسی اینکه آیا کاندید مناسبی برای جراحی هستید اهمیت دارد.

از دیگر مزایای این آزمایش این است که اگر با عارضه خاصی مواجه شوید، پزشک با استفاده از نتایج این تست‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم این آزمایشات را زودتر انجام دهید و در اختیار پزشک قرار دهید تا در صورت بروز مشکل بتواند برای رفع آن اقدام کند. مثلاً اگر دچار کم‌خونی هستید، پزشک جراح دو هفته قبل از زمان عمل ابدومینوپلاستی برای شما قرص تجویز می‌کند که در حین عمل مشکلی به وجود نیاید.

آزمایشات قبل از ابدومینوپلاستی شامل چه مواردی است؟

 آزمایشات قبل از ابدومینوپلاستی شامل چه مواردی است؟

آزمایشات قبل از ابدومینوپلاستی شامل بیوشیمی خون، آزمایش سطح گلوکز و آزمایش مربوط به لختگی خون است. علاوه‌بر این خانم‌هایی که در دوران کمی پس از بارداری می‌خواهند این عمل را انجام دهند، انجام این آزمایش‌ها برای این افراد نیز الزامی است.

تست بیوشیمی خون

این آزمایش جهت ارزیابی مواد شیمیایی موجود در خون انجام می‌شود و می‌توان از طریق آن سطح موادی مانند گلوکز، اوره و بیلی روبین را اندازه‌گیری کرد. نتیجه این آزمایش اطلاعاتی در مورد وضعیت بیمار، عملکرد اعضای بدن و تعادل الکترولیت‌ها ارائه می‌کند.

آنالیز سطح خون و ادرار

انجام این آزمایش برای ارزیابی مشکلات سلامتی بسیار اهمیت دارد. اگر دستگاه ادرار شما عفونت داشته باشد یا دچار مشکلات کلیه و کبد باشید، از طریق این آزمایش مشخص خواهد شد.

تست CBC

یکی از آزمایش‌هایی که جراحان پلاستیک و ترمیمی قبل از ابدومینوپلاستی انجام می‌دهند، آزمایش CBC است. تشخیص کم‌خونی، عفونت و لخته شدن خون انجام می‌شود و مشکلات موجود در سیستم ایمنی بدن را تعیین می‌کند.

تست بارداری

بارداری برای خانم‌هایی که می‌خواهند عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند، بسیار ضروری است. با این حال بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که خانم‌ها این عمل را چند ماه پس از بارداری انجام دهند تا خطری سلامتی آن‌ها را تهدید نکند.

انجام تست‌های تکمیلی

براساس وضعیت جسمی و سابقه پزشکی ممکن است جراح یک سری آزمایش‌های تکمیلی از جمله آزمایش خون کامل، هپاتیت و HIV را برای شما تجویز کند.

خلاصه مطالب

انجام آزمایشات قبل از ابدومینوپلاستی برای بررسی سلامت عمومی مراجعین بسیار اهمیت دارد. این آزمایش‌ها مشخص می‌کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این نوع جراحی هستید یا خیر. به‌طور مثال اگر مشکل کم‌خونی داشته باشید، پزشک چند هفته قبل از شروع جراحی شکم به شما داروهایی را تجویز خواهد کرد که در حین جراحی مشکلی به وجود نیاید.

با توجه به سوابق پزشکی شما ممکن است یک‌سری آزمایش‌های تکمیلی تجویز شود که باید آن‌ها را به موقع انجام دهید. برای انجام جراحی شکم می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید. دکتر ترابی با سابقه چند ساله در انجام عمل‌های مربوط به پیکرتراشی، وضعیت شما را از طریق آزمایش‌های تجویزی به طور کامل بررسی خواهند کرد. از این رو مراحل جراحی با اطمینان خاطر و بدون هیچ‌گونه عارضه برای شما انجام خواهد شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: